Wirtualna centrala telefoniczna – co warto wiedzieć na jej temat?

IT

Zastanawiasz się, na jakiej zasadzie działa wirtualna centrala i czy warto w nią zainwestować? Jeśli na to pytanie odpowiedziałeś twierdząco, to ten artykuł jest idealny dla Ciebie. Przeczytaj go i sprawdź, co warto wiedzieć na temat wirtualnej centrali.

Parę słów o tradycyjnej telefonii…

Tradycyjna telefonia w firmie to składowa aparatów telefonicznych oraz centrali telefonicznej, która pozwala telefonom działać w wewnętrznej sieci telefonicznej, a także realizuje połączenia głosowe w kraju i na świecie. Stare centrale telefoniczne najczęściej nie oferują funkcjonalności, dostępnych w nowy rozwiązaniach. Nowe centrale telefoniczne oferują dużą funkcjonalność, ale są kosztowne w zakupie, a dodatkowo wymagają obsługi zaawansowanego technicznie personelu, przynajmniej na etapie wdrożenia rozwiązania telefonicznego.

Nowoczesna centrala – czy warto?

Co zrobić, gdy stara centrala telefoniczna nie spełnia naszych oczekiwań, a potrzebujemy unowocześnić naszą telefonię? Można zakupić nowoczesną centralę, ale koszty takiego zakupu będą znaczące, a instalacja dodatkowo obciąży budżet firmowy. Postawmy więc pytanie inaczej – co zrobić gdy nie chcemy wydawać dużych pieniędzy na nową centralę, a oczekujemy rozwiązania nowoczesnego i funkcjonalnego? Odpowiedzią na te problemy jest wirtualna centrala. Wirtualna centrala to system obsługi telefonów zlokalizowany u dostawcy tej usługi, ale oferujący funkcjonalność kompletnej centrali telefonicznej.

Co będzie nam potrzebne do uruchomienia rozwiązania wirtualna centrala?

Pierwszym elementem składowym będzie wykupienie usługi wirtualnej centrali u dostawcy takich rozwiązań. Drugim elementem będzie wyposażenie firmy w telefony IP, ponieważ telefony od tej pory będą komunikowały się z wirtualną centralą przez Internet. Telefony zalogują się do rozwiązania wirtualna centrala, które będzie kierowało do nich rozmowy. Co więcej potrafi wirtualna centrala? Znajdziemy wszystkie możliwość dostępne w nowoczesnych centralach oraz dużo więcej, m.in.: zapowiedzi głosowe IVR, nagrywanie rozmów, bilingi dostępne online, grupy pościgowe, pocztę głosową i o wiele więcej. I to wszystko przy niskiej cenie abonamentu miesięcznego, a także niskiej cenie połączeń telefonicznych, zdecydowanie konkurencyjnych w stosunku do tradycyjnych rozwiązań ISDN. Wirtualna centrala to nowoczesne i funkcjonalne rozwiązanie, które nie tylko jest efektywne cenowo, ale wprowadza firmę na zupełnie inną jakość komunikacji.