Jak nie stracić klientów? Nie pozwól by Twoi klienci przeszli do konkurencji

Konkurencja to zjawisko walki o klienta. W gospodarce wolnorynkowej jest wszechobecna. Dla klientów to dobrze, gdyż w przypadku monopolu ceny są wysokie. Gorzej sprawa przedstawia się po strony przedsiębiorcy. Jednak jest kilka sposobów, dzięki któremu można zostawić konkurencję w tyle. Jakie? Przeczytaj nasz artykuł, a jeśli będziesz chciał/a poznać więcej trików, zajrzyj na stronę: http://site-call.pl/nie-pozwol-by-twoi-klienci-przeszli-do-konkurencji/.

Nie pozwól by Twoi klienci przeszli do konkurencji

Na rynku nieustannie toczy się walka o klienta. Sklepy i inne firmy usługowe starają się ze sobą rywalizować na wszelkich możliwych polach. Nastawiając się na walkę cenową z większymi od siebie placówkami handlu, stawiamy się odgórnie na przegranej pozycji – w takiej walce raczej nikt nie wygrywa. Istnieją jednak inne sprawdzone metody na przyciągniecie nowych oraz zatrzymanie dotychczasowych klientów.

Klient lojalny

Na wstępie należy zastanowić się, kogo tak naprawdę możemy nazwać mianem klienta lojalnego. Człowiek, który znajduje w sklepie to, czego oczekuje, a więc nie tylko odpowiedni produkt, ale też wysokiej jakości obsługę, akceptowalną cenę czy lokalizację staje się lojalny. Dbałość o klientów pozwala przyciągnąć kolejnych nabywców, zwiększyć częstotliwość ich powrotów. Osoba wierna pozwoli na pozyskanie nowych klientów poprzez polecanie danego sklepu znajomym i rodzinie. Grono powracających nabywców nie tylko świadczy o fantastycznej kondycji firmy, ale też umożliwia utrzymanie się na chwiejnym rynku.
Aby nowy nabywca trafił do firmy usługowej, należy przede wszystkim zapewnić jej widoczność. Szyld, który informuje o profilu firmy może zachęcić lub wręcz przeciwnie zniechęcić potencjalnego klienta. Równie dobrze sprawdzają się plakaty czy też ulotki propagowane w sąsiedztwie. Często widuje się firmy, które wydają się być zamknięte. Tym właśnie sposobem tworzą barierę wejścia. Należy dołożyć starań, aby lokal zachęcał do wejścia. W innym przypadku można stracić potencjalnych odbiorców.

Istota relacji z klientem

Dbałość o kulturę obsługi czy szkolenie sprzedawców są bardzo istotne bez względu na rodzaj prowadzonego biznesu. Zawsze należy zadbać o to, by osoby w pierwszej linii były dobrze przeszkolone i zapewniały obsługę klienta na wysokim poziomie. Obsługujący oprócz tego, że są elokwentni, muszą być też uprzejmi, nastawieni na klienta oraz chętni do współpracy. Nawet idealnie przeszkolony sprzedawca, który potrafi zachwalić klientom produkt czy usługę nie sprawdzi się, jeśli będzie chamski. Nie pozwól by Twoi klienci przeszli do konkurencji. Niezależne badania ukazują, że klient jest cztery razy bardziej gotowy przejść do konkurencji, jeśli spotkał w sklepie mankament związany z obsługą klienta, niż gdyby nie satysfakcjonował go produkt lub jego cena. Dodatkowo informacja o złej obsłudze w danym miejscu dotrze do dwa razy większej grupy potencjalnych nabywców, niż informacja o obsłudze na wysokim poziomie. Dlatego należy uważać i pamiętać, że każdy błąd może sprawić nie tylko utratę pojedynczego klienta, ale też tych, do których dotrze ta nowina.

Jeśli klient zaszedł już do miejsca sprzedaży, ale nie znalazł interesujących go przedmiotów, to jest duże prawdopodobieństwo już do niego nie powróci. Dlatego bardzo istotne jest dostosowanie wyposażenia do profilu klienta. Znając go, dużo prościej jest dopasować asortyment sklepu do potrzeb nabywcy oraz uniknąć sytuacji, w której klient nie otrzyma tego czego pragnie.

Kolejnym sposobem na zatrzymanie klienta są różnego rodzaju promocje tylko dla stałych i lojalnych klientów.

Bonusy

Nagradzając go za jego wierność poprzez oferowanie mu np. zniżki lub gratisowego produktu można sprawić,że klient poczuje się lepiej i będzie bardziej skłonny do pozostania na dłużej. Warto też dać nabywcy powód do powrotu, np. kupon rabatowy na przyszłe zakupy. Taktyką godną uwagi jest zwracanie imiennie do stałych klientów, szczególnie w przypadku sklepów małych. Tym sposobem można sprawić, że poczują się mile widziani. Taka relacja zachęci ich do częstych zakupów z uwagi na przyjazną atmosferę. Istotne jest indywidualne podejście do nabywcy i zapewnienie mu możliwie najwyższej jakości obsługi. Więcej potrzebnych informacji znajduje się pod linkiem: http://site-call.pl/nie-pozwol-by-twoi-klienci-przeszli-do-konkurencji/.